قرآن کریم
نهج البلاغه (1375). مترجم: محمدی، کاظم.، و دشتی، محمد. بی نا: نشر امیرالمؤمنین.
آذربایجانی، مسعود (1382). مقیاس سنجش دین داری: تهیه و ساخت آمون جهت گیری مذهبی با تکیه بر اسلام. قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
آرین پور، الناز (1390). بررسی نقش جهت گیری اجتماعی و خودکنترلی در رفتار اخلاقی با توجه به نقش میانجی نوع دوستی و تجربه معنوی در دانشجویان دانشگاه تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
آقابابایی، ناصر (1391). رابطه صداقت و فروتنی با شخصیت، دین و بهزیستی فاعلی. نشریه روان شناسی و دین، 19، 25-40.
بذرافشان، مرتضی (1378). صد حکایت تربیتی. قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
جوادی آملی، عبدالله (1377). شریعت در آیینه معرفت. قم. مرکز نشر اسراء.
حسینی، مهدی.، و حسینی، محمدکریم (1391). بررسی عوامل مؤثر در گرایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به نماز (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر). نشریه علوم رفتاری، 4(13)، 55-79.
شجاعی زند، علیرضا (1384). مدلی برای سنجش دین داری در ایران. نشریه جامعه شناسی ایران، 6(1)، 34-66.
شولتز، دوان.، و شولتز، سیدنی آلن (1379). نظریه های شخصیت. مترجم: سید محمدی، یحیی. تهران: ویرایش.
طالبان، محمدرضا (1378). بررسی تجربی نقش نماز در تقلیل بزهکاری. نشریه نیایش، 3، 127-139.
کلینی، محمدبن یعقوب (1356). اصول کافی. مترجم: مصطفوی، جواد.، و رسولی محلاتی، هاشم. تهران: انتشارات علمیه اسلامیه.
مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی (1382) بحارالانوار. تهران: انتشارات اسلامیه.
مکارم شیرازی، ناصر.، و همکاران (1380). تفسیر نمونه. تهران: دار الکتب الاسلامیه.
مهدوی، محمدصادق.، و زارعی، امین (1390). عوامل موثر در گرایش نوجوانان به ارزش های اخلاقی (مطالعه موردی دانش آموزان سال سوم راهنمایی استان همدان در سال تحصیلی 84-1383). نشریه مطالعات جامعه شناختی ایران، 1(3)، 1-21.
نوری، حسین بن محمد تقی (1382). مستدرک الوسائل. تهران: مکتبه الاسلامیه.
هاشمی، زهرا.، و جوکار، بهرام (1389). بررسی رابطه جهت گیری های مذهبی اسلامی با ابعاد هویت. نشریه دانشور رفتار/روان شناسی بالینی و شخصیت، 17(40)، 59-74.
Ajzen, I., & Fishbein, M. (2010). Predicting and changing behavior: The reasoned action approach. New York: Psychology Press.
Ajzen, I., & Fishbein,M. (1980). Understanding attitudes and predicting social behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Ashton, M. C., & lee, K. (2009). The HEXACO-60: A short measure of the major dimensions of personality. Journal of Personality Assessment, 91, 340-345.
Bartkowski, J. P., Xu, X., & Levin, M.L. (2008). Religion and child development: Evidence from the early childhood longitudinal study. Social Science Research, 37, 18-36.
Boyatzis, C. J., Dollahite, D. C., & Marks, L. D. (2006). The family as a context for religious and spiritual development in children and youth. The handbook of spiritual development in childhood and adolescence, 297-309.
Cohen-Malayev, M., Schachter, E. P., & Rich, Y. (2014). Teachers and the religious socialization of adolescent: Facilitation of meaningful religious identity formation processes. Journal of Adolescence, 37(2), 205-214.
Ellison, C.G., & Xu, X. (2014). Religion and families. China: Project Press.
Emmons, R. A., Barrett, J. L., & Schnitker, S. A. (2008). Personality and the capacity for religious and spiritual experience. Handbook of personality theory and research. New York: The Guilford Press.
Flor, D., & Knapp, N.F. (2001). Transmission and transaction: Predicting adolescents internalization of parental religion values. Journal of Family Psychology, 15, 627-645.
Francis, L. J., & Brown, L. B. (1991). The influence of home, church and school on prayer among sixteen-year-old adolescents in England. Review of Religious Research, 33, 112-122.
Francis. L. J., & Gibson, H. M. (1993). Parental influence and adolescent religiosity: A study of church attendance and attitude toward Christianity among adolescent 11 to 12 and 15 to 16 years old. The International Journal for the Psychology of Religion, 3, 241-253.
Gervais, W. M., & Norenzayan, A. (2012). Like a camera in the sky? Thinking about God increase public self-awareness and socially desirable responding. Journal of Experimental Social Psychology, 48, 298-302.
Gottfredson, M., & Hirschi, T. (1990). A general theory of crime. Stanford, CA: Stanford University Press.
Hood, R. W. (2009). The psychology of religion: An empirical approach. New York, NY: Guilford.
Kim-Spoon, J., Farley, J.P., Holmes, C., Longo, G.S., & McCullough, M.E. (2014). Processes linking parents and adolescents religiousness and adolescent substance use: Monitoring and self-control. Journal of Youth Adolescence, 43, 745-756.
Marks, L. (2004). Sacred practices in highly religious families: Christian, Jewish, Mormon, and Muslim Perspectives. Family Process, 43, 217-231.
Oman, D., & Thoresen, C.E. (2003). Spiritual modeling: A key to spiritual and religious growth? International Journal for the Psychology of Religion, 13, 149-165.
Oman, D., Thoresen, C.E., Park, C.L., Shaver, P.R., Hood, R.W., & Plante, T.G. (2009). How does one become spiritual: The spiritual modeling inventory of life environments. (SMILE). Mental Health, Rligion & Culture, 12, 427-456.
Oman, D., Thoresen, C.E., Park, C.L., Shaver, P.R., Hood, R.W., & Plante, T.G. (2012). Spiritual modeling self-efficacy. Psychology of Religion and Spirituality, 4(4), 278-297.
Rubin, O. D., & Rubin, A. (2014). Intergenerational religious transmission mechanisms among second-generation migrants: The case of Jewish immigrants in the United States. International Journal of Intercultural Relations, 43, 265-277.
Saroglou, V. (2010). Religiousness as a cultural adaptation of basic traits: A five factor model perspective. Personality and Social Psychology Review, 14(1), 108- 125.
Spilka, B., Hood, Jr., Hunsbergen, B., & Gorsuh, R. (2003). Psyhology of religion:On empirical approach. New York: The Guilford Press.