آقاسلطانی، سوسن (1378). بررسی رابطه بین هویت و خلاقیت در میان دانشجویان سال اول دانشگاه تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان. اصفهان.
آقامحمدیان، حمیدرضا.، و حسینی، سید مهران (1384). روانشناسی بلوغ و نوجوانی- روانشناسی رشد 2. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
باهنر، ناصر (1378). آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
بربا، میشل (1388). کلیدهای پرورش رفتار و ارزشهای اخلاقی در کودکان و نوجوانان. مترجم: فرود، فرناز. تهران: صابرین.
برگ، لورا (1386). روانشناسی رشد. مترجم: سید محمدی، یحیی. تهران: ارسباران.
بشیری، ابوالقاسم (1383). نگاهی روانشناختی به آسیبشناسی دینباوری جوانان. نشریه معرفت، 87، 6-15.
بهشتی، محمد (1390). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن.تهران: سمت.
بهشتی، محمد.، و فقیهی، علی نقی (1386). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن. تهران: سمت.
توکلی، ماهگل.، لطیفی، زهره.، و امیری، شعله (1388). بررسی ابعاد مختلف دینداری و هویت اخلاقی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. نشریه مطالعات اسلام و روانشناسی، 3 (5)، 65-77.
جانبزرگی، مسعود.، و نوری، ناهید (1387). آموزش اخلاق، رفتار اجتماعی و قانونپذیری به کودکان. تهران: انتشارات ارجمند.
جهانگیرزاده، محمدرضا (1390). دیدگاههای هویت- شخصیت و رفتارینگر در رشد اخلاقی. نشریه معرفت اخلاقی، 3 (1)، 65-88.
جهانی، جعفر (1386). بررسی تأثیرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منشهای اخلاقی دانشآموزان. نشریه مطالعات برنامهریزی درسی، 2(7)، 36-59.
حسینیزاده، سید علی.، و حاجیدهآبادی، علی (1386). بررسی مسائل تربیتی جوانان در روایات. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
شریفی، فاطمه.، فقیهی، علینقی.، و امیری، شعله (1393). تبیینهویتاخلاقیفردمنتظروراهکارهایپرورشآندرنوجوانان. نشریه پژوهشهای مهدوی، 3 (10)، 101-127.
عظیمپور، علیرضا.، نیسی، عبدالکاظم.، شهنی ییلاق، منیجه.، ارشدی، نسرین.، و بشلیده، کیومرث (1393). اعتباریابی مقیاس اهمیت برای خویشتن هویت اخلاقی برای دانشجویان. نشریه شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(4)، 19-38.
فرید، ابوالفضل.، سعدیپور، اسماعیل.، کریمی، یوسف.، و فلسفینژاد، محمدرضا (1389). اثربخشی روشهای آموزش مستقیم، آموزش شناختی اخلاق، شفافسازی ارزشها و تلفیقی بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان. نشریه پژوهشهای نوین روانشناختی، 5 (19)، 91-111.
کاکیا، لیدا (1389). تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیتدرمانی بر بحران هویت در دانشآموزان دوره راهنمایی تحصیلی. نشریه اصول بهداشت روانی، 12(45)، 430-437.
کدیور، پروین (1382). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت.
کدیور، پروین.، اسلامی، عبدالله.، و فراهانی، محمدتقی (1383). بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبکهای مقابله با فشارهای دانشآموزان پیشدانشگاهی. نشریه روانشناسی و علومتربیتی، 28 (69)، 97- 124.
محمدی مصیری، فرهاد.، حاجلو، نادر.، و عباسیان، مینا (1392). دینداری و کیفیت رابطه با والدین با هویت اخلاقی - نقش تعدیلکننده خود تنظیمی. نشریه روانشناسی و دین، 6 (24)، 105- 117.
مرعشی، سید منصور.، صفایی مقدم، مسعود.، و خزامی، پروین (1389). بررسیتأثیراجرایبرنامهآموزشفلسفهبرایکودکانبهروش اجتماعپژوهشیبررشدقضاوتاخلاقی دانشآموزانپایه پنجم ابتداییشهراهواز. نشریه تفکر کودک، 1(1)، 83-102.
نوروزی، رضاعلی (1386). بررسیکارفلسفیباکودکانازدیدگاهدانشآموزانمدارسشهراصفهان. نشریه نوآوریهایآموزشی،6 (23)، 123-146.
Aquino, K., & Reed, A. (2002). The self-importance of moral identity. Journal of Personality and Social Psychology, 83(6),1423–1440.
Berkowitz, M. W.(1997(.The complete moral person: anatomy and formation, Moral issues in psychology: personslity contributions to selected peroblems. Lanham: University Press of America
Blasi, A. (1983). Moral cognition and moral action: A theoretical perspective. Developmental Review, 3, 121-178.
Blasi, A. (2004). Neither personality nor cognition: An alternative approach to the nature of the self. Mahwah, N. J: Erlbaum.
Damon, W. (1995). Greater expectations. New York: free press.
Hardy, S. A. (2008). What Is Moral Identity. London: Praeger
Hardy, S. a., & Carlo, G. (2005). Identity as a Source of moral motivation. Human development, 48, 232-256.
Hart, D. (2005). The development of moral identity. Lincoln: University of Nebraska press.
Hart, D., Atkins, R., & Ford, D. (1998). Urban America as a context for the development of moral identity in adolescence. Journal of Social Issues, 54, 513-530.
Hart, D.,& Atkins, R.(1999). Family influence on the formation of moral identity in adolescence. Journal of Moral education, 28, (3), 375-386.
Lapsley, D. K. (2008). Moral Self-Identity as the Aim of Education.Handbook of Moral and Character Education. New York: Routledge.
Leaney, G., & Lynch, S. (2007). Fostering Values in the Philosophy Classroom. http//:www Fapsa. Org. Au/Files/Conference, Presenter-abstract. RTF.
Leaney, G., & Lynch, S. (2007). Fostering Values in the Philosophy Classroom. http//:www Fapsa. Org. Au/Files/Conference, Presenter-abstract.
Leonard, G. R. (2010). Moral identity in adolescent: A literature review. California: University of Asuza.
Matsuba, M. K., Murzyn, T., & Hart, D.(2014). Moral identity development and community. Handbook of Moral Development. New York: Psychological Press
Mehta, S., & Whitebread, D. (2005). Philosophy for Children and Moral Development in the India Context. Cambridge: University Press
Narvaez, D (2007). The science of virtue: Ethical expertise for morally-engaged citizenship. Manuscriptin preparation.
Narvaez, D. (2007). The science of virtue: Ethical expertise for morally-engaged citizenship. Manuscriptin preparation.
Nucci, L. P., & Narvaez, D. (2008). Handbook of Moral and Character Education.New York: Routledge.
Smetana, J. G. (2014). Social-Cognitive Domain Theory: Consistencies and Variations in Children's Moral and Social Judgments. New York: Psychological Press
Snarey, J., & Samuelson, P. (2008). Moral Education in the Cognitive Developmental Tradition: Lawrence Kohlberg’s Revolutionary Ideas. New York: Routledge.
Thompson, R. A., Meyer, S., & McGinley, M. (2014). understanding Values in Relationships: the development of conscience. New York: Psychological Press.
Walkel, L. J. (2002). The Model and Measure: An appraisal of the Minnesota Approach to Moral development. Journal of Moral Education