ابراهیمی، الهام.، و نوابینژاد، شکوه (1393). مقایسه اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر بخشش و امید بر اضطراب عمومی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. نشریه خانواده و پژوهش، 3(20)، 55-75.
2. اخوان بیتقصیری، زهرا.، ثنائیذاکر، باقر.، نوابینژاد، شکوه.، و فرزاد، ولیالله (1395). مقایسه اثربخشی زوج درمانی هیجانمحور و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر رضایت و سازگاری زناشویی زوجها. نشریه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 5(2)، 121-128.
3. بریمانی، صاحبه.، محمودی، قهرمان.، و مسعودزاده، عباس (1392). رابطه میزان استرس والدگری با شیوههای فرزندپروری در والدین کودکان ناشنوا و عادی. نشریه نسیم تندرستی، 2(3)، 9-14.
4. بهادری خسروشاهی، جعفر.، و حبیبی کلهر، رامین (1395). تأثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر معناداری زندگی و خودافشایی هیجانی در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. نشریه روانشناسی افراد استثنایی، 6(23)، 83-105.
5. پناهی، نازلی.، و اصغری ابراهیم آبادی، محمدجواد (1394). اثر بخشی آموزش گروهی مهارتهای زناشویی بر تعارضات زناشویی، کیفیت زندگی و همراهی عاطفی در زنان. سومین همایش ملی سلامت روان و تندرستی. تهران.
6. حقیقی، حمید.، زارعی، اقبال.، و فلاحچای، سیدرضا (1389). مقایسه سبکهای حل تعارض زناشویی بین زوجین رضایتمند، زوجین دارای تعارض و زوجین در شرف طلاق در شهر بندرعباس. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هرمزگان.
7. دادستان، پریرخ.، احمدی ازغندی، علی.، و حسنآبادی، حمیدرضا (1385). تنیدگی والدینی و سلامت عمومی: پژوهشی درباره رابطه تنیدگی حاصل از والدگری و سلامت عمومی در مادران پرستار و خانهدار دارای کودک خرسال. نشریه روانشناسی تحولی، 7(2)، 171-184.
8. دیباجی فروشانی، فاطمه سادات.، امامیپور، سوزان.، و محمودی، غلامرضا (1388). رابطه سبکهای دلبستگی و راهبردهای حل تعارض بر رضایتمندی زناشویی زنان. نشریه اندیشه و رفتار، 3(11)، 87- 101.
9. روحیهیر، الهه.، و غفاری، عذرا (1393). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در بهبود اضطراب اجتماعی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران. مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضویو انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.تهران.
10. سجادی، سجاد.، قادری ثانوی، رمضانعلی.، فرهودیان، علی.، محقق، سید حسین.، رضا، سلطانی پوریا.، و آزادچهر، محمدجواد (1394). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر رضایت زناشویی زوجهای جوان مراجعهکننده به مرکز مشاوره جویا شهر گرگان. نشریه رفاه اجتماعی، ۱۵(۵۶)، 133-149.
11. سیوندیپور، مریم.، و عبداللهی، عبدالحسین (1391). تأثیر رویارویی با شاخصهای علمی شادی برکاهش علائم افسردگی. نشریه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 6(11)، 513-522.
12. صادقی، ندا.، و آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا (1393). بررسی رابطه تفکیک خویشتن و باورهای ارتباطی با راهبرد حل تعارض ملزم شده دانشجویان متأهل. سومین همایش ملی سلامت روان و تندرستی. تهران.
13. عیسینژاد، امید.، و خندان، فریده (1396). مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت و مدیریت والدین بر سبکهای والدگری مثبت و مشکلات رفتاری- هیجانی کودکان. نشریه پژوهشهای مشاوره، 16(62)، 12498-124.
14. فدایی، زهرا.، دهقانی، محسن.، و فرهادی، فاطمه (1389). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی فرم کوتاه- شاخص استرس فرزندپروری (PSI-SF) مادران کودکان عادی 12- 7 سال. نشریه تحقیقات علوم رفتاری، 8(2)، 81-91.
15. فرزاد، سیده زینب.، و هومن، حیدرعلی (1387). نقش آموزش مهارتهای فرزندپروری بر کاهش تنیدگی مادران و مشکلات رفتاری کودکان. نشریه روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 4(15)، 277-292.
16. کرمی بلداجی، روحالله.، ثابتزاده، ماجده.، فلاحچای، سیدرضا.، و زارعی، اقبال (1392). سبکهای دلبستگی بزرگسالان به عنوان پیشبینیکننده سبکهای حل تعارض زناشویی در بین دبیران متأهل شهر بندر عباس. نشریه مشاوره روان درمانی خانواده، 4(1)، 85-113.
17. کیانی، احمدرضا.، قاسمی، نظامالدین.، و پورعباسی، علی (1391). مقایسه اثربخشی رواندرمانی گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد و ذهنآگاهی بر میزان ولع مصرف و تنظیم شناختی هیجان در مصرفکنندگان شیشه. اعتیاد پژوهی، 6(24)، 27-36.
18. موسویزاده، سیدهآزاده.، سهرابی، فرامرز.، و احدی، حسن (1391). مقایسه اثربخشی آموزش ابراز وجود و مهارت حل مسئله بر میزان رضایت زناشویی زنان دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی. نشریه اجتماعی- روانشناختی زنان (مطالعات زنان)، 2(31)، 85-107.
19. نصیری دشتکی، عصمت.، صالحی، رضوان.، تراب احمدی، مهناز.، و نیکنام، مژگان. سنجش اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر سازگاری زناشویی همسران جانباز شهر تهران. نشریه تخصصی روانسنجی، 4(13)، 1-12.
20. Biglan, A., Hayes, S. C., & Pistorello, J. (2008). Acceptance and commitment: Implications for prevention science. Prevention Science, 9(3), 139-152.
21. Bond, F. W., & Dryden, W. (2005).
Handbook of brief cognitive behaviour therapy. DOI:
10.1002/9780470713020.
22. Chung, M.S. (2014). Pathways between attachment and marital satisfaction: The mediating roles of rumination, empathy, and forgiveness. Personality and Individual Differences, 70, 246-251.
23. Ernst, M. M., & Michael W. M. (2016).
Acceptance and Commitment Therapy (ACT) to Foster Resilience in Pediatric Chronic Illness. Child and Adolescent Resilience Within Medical Contexts. New York: Springer International Publishing.
24. Essex, M. J., Klein, M., Cho, E., & Kalin, N. (2002). Maternal stress beginning in infancy may sensitize children to later stress exposure: effects on cortisol and behavior. Biological psychiatry, 52(8), 776-784.
25. Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., & et al. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processed and outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44 (1)، 1-25.
26. Isle, S., Soenens, B., Koen, L., Duriez, B., & Berzonsky, M. (2008). Perceived parenting dimensions and identity styles, exploring the socialization of adolescents’ processing of identity-relevant information. Journal of Adolescence, 31, 151-164.
27. Larmar, S., Wiatrowski, S., & Lewis-Driver, S. (2014). Acceptance & Commitment Therapy: An Overview of Techniques and Applications. Journal of Service Science and Management , 7, 216-221.
28. Lashani, L., Farhoudian, A., Azkhosh, M., Dolatshahee, B., & Saadati H. (2013). Acceptance and Commitment Therapy in the Satisfaction of Veterans with Spinal Cord Injuries Spouses. Iranian Rehabilitation Journal, 11(2)، 56-60.
29. Moraes, C. L., & Reichenheim, M. E. (2002). Cross-cultural measurement equivalence of the Revised Conflict Tactics Scales (CTS2) Portuguese version used to identify violence within couples. Cadernos de Saúde Pública, 18, 163-176 .
30. Nahar L,. Hossain F., Rahman A., & Bairag A. (2013). The Relationship of Job Satisfaction, Job Stress, Mental Health of Government and Non-Government Employees of Bangladesh. journal psychology, 4(6)، 520-525.
31. Newton, R. R., Connelly, C. D., & Landsverk, J. A. (2001). An examination of measurement characteristics and factorial validity of the Revised Conflict Tactics Scale. Educational and Psychological Measurement, 61, 317-335.
32. Pandina, G. L., Bilder, R. H., & Keefe, R. S. (2013). Risperidone and cognitive function in children with disruptive behavior disorders. Biological Psychiatry, 62(3), 226-234.
33. Ramirez, E., Ortega, A., R. Chamorro, A., & Colmenero, J. M. (2013). A program of positive intervention in the elderly: memories, gratitude and forgiveness. Aging & Mental Health, 18(4), 463-470.
34. Rinaldi, C.M., & Howe, N. (2012). Mothers’ and fathers’ parenting styles and associations with toddlers’ externalizing, internalizing, and adaptive behaviors. Early Childhood Research Quarterly, 27(2)، 266-273.
35. Ruble, L., & Akshoomoff, N. (2012). Autism Spectrum Disorders: Intervention Options for Parents and Educators. National Association of School Psychologists, 38, 1-6.
36. Sanders, M. R. (2009). Triple P: A multi- level system of parenting intervention: Workshop participantnotes. Brisbane: University Queensland.
37. Steuber, K. (2005). Adult attachment, conflict style, and relationship satisfaction: A comprehensive model. Ohio: University of Delaware.
38. Straus, M. A. (2007).Gender Symmerty in Prevalence Severety and Chronicity of Physical Aggression against Dating Partners by University Students in Mexico and USA. Journal of Aggressive Behavior, 33, 281-290.
39. Tachibana, Y., Fukushima, A., Saito, H., Yoneyama, S., Ushida, K., Yoneyama, S., & Kawashima, R. (2011). Parenting Stress and Improve Child Cognitive Abilities: A Cluster Randomized Controlled Trial. Plus One, 7, 1-14.