1.ایمانی، مهدی.، و شیرانی، خدیجه (1394). نقش کارکرد و فرآیند خانواده در اعتیاد به اینترنت نوجوانان. مشاوره و روان درمانی خانواده، 5 (2)، 143- 164.
2.برجعلی، احمد (1392). اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش تعارضات والدفرزندی در نوجوانان. نشریه علوم رفتاری، 7 (1)، 1- 6.
3.ثناگوییزاده، محمد.، اعتمادی، عذری.، احمدی.، سید احمد.، و جزایری.، مریمالسادات (1394). شناسایی ابعاد کارکرد خانواده در فرایند مشاوره خانواده با جهتگیری اسلامی با استفاده از نظریه داده بنیاد. نشریه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 24، 56-80.
4.ثناگوییزاده، محمد.، اعتمادی، عذری.، احمدی.، سیداحمد.، و جزایری.، مریمالسادات (1395). کشف ابعاد مشکلات بین والدین و نوجوان پسر و مقایسه اثربخشی مشاوره خانواده با جهتگیری اسلامی و خانواده درمانی کارکردی برمشکلات نگرش نوجوان نسبت به والدین و کارکرد خانواده. رساله دکتری رشته روانشناسی. دانشگاه اصفهان. اصفهان.
5.ثناگوییزاده، محمد.، اعتمادی، عذری.، احمدی، سید احمد.، و جزایری، مریمالسادات (1393). ساخت و اعتباریابی مقیاس مشکلات بین نوجوان و والدین. نشریه پژوهشهای مشاوره، 51، 43- 64.
6.ثنایی، باقر.، علاقمند، ستیلا.، فلاحتی، شهره.، و هومن، عباس (1396). مقیاسهای سنجش خانواده و ازدواج. تهران: انتشارات بعثت.
7.جباری، طاهره.، اسماعیلی، معصومه.، و کلانتر هرمزی، آتوسا (1393). تأثیر آموزش حقوق متقابل والد – فرزند از دیدگاه آموزههای اسلامی بر کاهش تعارضات والد- فرزند. نشریه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 5(19)، 1 – 16.
8.حسینی، میترا.، و سامانی، سیامک (1391). ارتباط ابعاد کارکرد خانواده و خودتنظیمی فرزندان. نشریه خانواده پژوهی، 8 (31)، 305 – 317.
9.حمید، نجمه.، ویسی، شویو.، و سجادی، فاطمه (1392). اثربخشی خانوادهدرمانی باالگوی شناختی-رفتاری مذهبمحور بر عملکرد خانواده، سازگاری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر متوسطه شهر اهواز. نشریه روانشناسی و دین، (3) 3، 39 – 52.
10.خانجانی، زینب.، اسماعیلپور، خلیل.، و جواهری، آرش (1393). اثربخشی خانوادهدرمانی شناختی- رفتاری و خانوادهدرمانی کارکردیدر نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه تبریز.
11.رادمردی، حسین.، احمدی، محمدرضا.، و رفیعیهنر، حمید (1395). نقش واسطهای تابآوری در رابطه تصور از خدا با کارکرد خانواده. نشریه اسلام و پژوهشهای روانشناختی، 2، 63-78.
12.سالاریفر، محمدرضا (1395). خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
13.شهابیزاده، فاطمه (1394). مدل علی راهبردهای مقابله مذهبی؛ نقش کارکرد خانواده و دلبستگی به خدا. نشریه مطالعات روانشناختی، 11(2)، 135 – 165.
14.عیسینژاد، امید.، و خندان، فریده (1396). مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت و مدیریت والدین بر سبکهای والدگری مثبت و مشکلات رفتاری- هیجانی کودکان. نشریه تازهها و پژوهشهای مشاوره، 62(15)، 98 – 125.
15.فرشاد، محمدرضا.، سلیمیبجستانی، حسین.، اسماعیلی، کوروش.، و حبیبی، یوسف (1394). اثرات مستقیم و غیرمستقیم کیفیت رابطه والدین (پدر و مادر)؛ انگیزه پیشرفت و انگیزه تحصیلی بر عزت نفس دانشآموزان. نشریه روانشناسی تربیتی، 11(36)، 1- 16.
16.کرمی، خبات.، محمد نظری، علی.، و زهراکار، کیانوش (1392). اثربخشی مشاوره راهحلمحور بهشیوه گروهی بر کاهش تعارضات والدفرزندی در نوجوانان. نشریه مشاوره کاربردی، 1(3)، 77 – 92.
17.کیانارثی، فرحناز.، مرادیان، معصومه.، و نجفی، محمود (1393). حرمت خود؛ نگرش فرزند به والدین و زورگویی در دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه سمنان. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
18.مندمی، شیدا.، و رحیمی، نشیمن (1395). نگرش فرزندان نسبت به والدین خود. کنفرانس جهانی روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم. http://www.civilica.com/paper-peslsbtm
19.نجمی، سیدبدرالدین.، و فیضی، آوات (1390). بررسی رابطه ساختاری کارکرد خانواده و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دختران دبیرستانی. نشریه پژوهشهای نوین روانشناختی، 6(22)، 103 – 126.
20. Adubale, A. (2017). Parenting styles as predicators of anxiety and depression of in-school adolescents in Nigeria. Africa Education Review,14(3-4), 111-121.
21. Ashbourne, L. M. (2009). Re-conceptualizing parent-adolescent relationships: A dialogic model. Journal of Family Theory & Review, 1, 211-222.
22. Baldwin, S. A., Christian, S., Berkeljon, A., & Shadish, W. R. (2012). The effects of family therapies for adolescent delinquency and substance abuse: A meta‐analysis. Journal of marital and family therapy, 38(1), 281-304.
24. Coatsworth, J. D., Duncan, L. G., Berrena, E., Bamberger, K. T., Loeschinger, D., Greenberg, M. T., & Nix, R. L. (2014). The Mindfulness‐enhanced Strengthening Families Program: Integrating brief mindfulness activities and parent training within an evidence‐based prevention program. New directions for youth development, 142, 45-58.
25. Collins. W. A., Steinberg. L. (2006). Adolescent development in interpersonal context.The handbook of child psychology. NJ: John Wiley & Sons.
26. Duncan, L. G., Coatsworth, J. D., & Greenberg, M. T. (2009). A model of mindful parenting: implications for parent–child relationships and prevention research. Clinical Child and Family Psychology Review, 12, 255–270.
27. Ennis, H. (2018). Credibility in Mindfulness Training for Young People. Psychology Teaching Review, 1(24), 59-62.
28. Gunnoe, M. L., Hetherington, E. M., & Reiss, D. (2006). Differential impact of fathers' authoritarian parenting on early adolescent adjustment in conservative protestant versus other families. Fam Psychol, 20(4), 589-596. doi:10.1037/0893-3200.20.4.589
29. Levin, K. A., & Currie, C. (2010). Family structure, mother-child communication, father-child communication, and adolescent life satisfaction: A cross-sectional multilevel analysis. Health Education, 110(3), 152-168.
30. Levin, K. A., Dallago, L., & Currie, C. (2012). The association between adolescent life satisfaction, family structure, family affluence and gender differences in parent–child communication. Social Indicators Research, 106(2), 287-305.
31. Mahoney, A. (2010). Religion in families, 1999–2009: A relational spirituality framework. Journal of Marriage and Family, 72(4), 805-827.
32. Meadows, S. O., Brown, J. S., & Elder, G. H. (2006). Depressive symptoms, stress, and support: Gendered trajectories from adolescence to young adulthood. Journal of Youth and Adolescence, 1(35), 89-99.
33. Pargament, K., Feuille, M., & Burdzy, D. (2011). The Brief RCOPE: Current psychometric status of a short measure of religious coping. Religions, 2(1), 51-76.
34. Ryan, C. E., Epstein, N. B., Keitner, G. I., Miller, I. W., & Bishop, D. S. (2012). Evaluating and treating families: The McMaster approach. New York: Routledge.
35. Schwartz, S. J., Des Rosiers, S., Huang, S., Zamboanga, B. L., Unger, J. B., Knight, G. P., & Szapocznik, J. (2013). Developmental trajectories of acculturation in Hispanic adolescents: Associations with family functioning and adolescent risk behavior. Child Development, 84(4), 1355-1372.
36. Sheeber, L. B., Davis, B., Leve, C., Hops, H., & Tildesley, E. (2007). Adolescents' relationships with their mothers and fathers: Associations with depressive disorder and subdiagnostic symptomatology. Journal of abnormal psychology, 116(1), 144.
37. Smith, C. L., & Day, K. L. (2018). Parenting, anger, and effortful control as predictors of child externalizing behavior: The role of child sex as a moderator. International journal of behavioral development, 42(2), 248-256.
38. Sullivan, A. E., Judd, C. M., Axelson, D. A., & Miklowitz, D. J. (2012). Family functioning and the course of adolescent bipolar disorder. Behavior therapy, 43(4), 837-847.
39. Wang, M. T., & Kenny, S. (2014). Longitudinal links between fathers’ and mothers’ harsh verbal discipline and adolescents’ conduct problems and depressive symptoms. Child Development, 85(3), 908-923.