Document Type : Original Article

Author

Associate Professor of Psychology, Faculty Member of Islamic Azad University, Urmia Branch, Urmia, Iran. Email: dr_ali_khademi@yahoo.com

Keywords

Main Subjects


  1. باقری، خسرو (1398). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی: کاوشی برای تدوین چارچوب نظری تربیت اسلامی. تهران: منادی تربیت.
  2. پروین، جان (1395). شخصیت: نظریه‌‌ها و تحقیق. مترجم: جعفری، محمدجواد.، و کدیور، پروین. تهران: آییژ.
  3. خادمی، علی (1389). رویکردهای نوین در روان‌‌شناسی رفتارهای جنایی. تهران: علم.
  4. غیاثی، غلامرضا (1392). عوامل و مراحل تکون رفتار اخلاقی در اسلام. نشریه معرفت اخلاقی، 4(1)، 19 ـ 36.
  5. کریمی، یوسف (1398). روان‌‌شناسی اجتماعی: نظریه‌‌ها، مفاهیم و کاربردها. تهران: ارسباران.
  6. کدیور، پروین (1398). روان‌‌شناسی اخلاق. تهران: آگه.
  7. گلاور، جان.، و برونینگ، راجر (1388). روان‌‌شناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن. مترجم: خرازی، علی‌‌نقی. تهران: نشر دانشگاهی.
  8. مجلسی، محمدباقر (۱۳۸۸). حیله‌‌المتقین. قم: مسجد مقدس.
  9. محسنی، نیک‌‌چهره (1397). نظریه‌‌ها در روان‌‌شناسی رشد: شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف. تهران: جاجرمی.
  10. مطهری، مرتضی (1378). آشنایی با علوم اسلامی، حکمت عملی. تهران: انتشارات صدرا.
  11. مقدسین، مریم.، ارجمند، فتانه.، و محمدخانی، شهرام (1398). هنجاریابی و بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌‌نامه نگرانی (PSWQ-C) در کودکان و نوجوانان 8 تا 18 ساله. نشریه پژوهش‌‌های کاربردی روان‌‌شناختی، 10(3)، 26-1.
  12. منصور، محمود (1398). روان‌‌شناسی ژنتیک. تهران: سمت.
  13. منصور، محمود.، و دادستان، پریرخ (1396). روان‌‌شناسی ژنتیک 2. تهران: رشد.
  14. هدفیلد، جیمز آرتور (1374). روان‌‌شناسی و اخلاق. مترجم: پریور، علی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
  15. هرگنهان، بی. آر.، و اولسون، میتو (1398). مقدمه‌‌ای بر نظریه‌‌های یادگیری. مترجم: سیف، علی‌‌اکبر. تهران: دوران.
  16. هرمینگ، ویلیام (1397). قاتلان زنجیره‌ای: رشد روانی اجتماعی بدترین مجرمان جامعه. مترجم: قادری، داود.، پورصادق، کیوان.، و امیرسرداری، لیلی. تهران: وانیا.
  17. Bandura, A. (1991). Social cognitive theory of moral thought and action. Handbook of moral behavior and development, eBook ISBN:9781315807294.
  18. Gilligan, C. (1984). Sex differences in the expression of moral judgement. USA: Combridgemass Harward university press.
  19. Greene, J. D., Nystrom, L. E., Engell, A. D., Darley, J. M., & Cohen, J. D. (2004). The neural bases of cognitive conflict and control in moral judgment. Neuron, 2, 389- 400.
  20. Haidt, J. (2007). The new synthesis in moral psychology. Science, 316, 998–1002.
  21. Hauser, M. D., Cushman, F., Young, L., Jin, K-X. R., & Mikhail, J. (2007). A Dissociation between moral judgments and justifications. Mind & Language, 22(1), 1–21.
  22. Margoni, F., & Surian, L. (2020). Conceptual continuity in the development of intent-based moral judgment. Journal of Experimental Child Psychology, DOI:1016/j.jecp.2020.104812
  23. Rest, J. R., Narvaez, D., Bebeau, M., & Thoma, S. (1999). Postconventional Moral Thinking: A Neo-Kohlbergian Approach. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  24. Swanson, L. H. & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28, 711- 725.
  25. Teper, R., Inzlicht, M., Page-Gould, E. (2011). Are we more moral than we think?: Exploring the role of affect in moral behavior and moral forecastin. Psychological Science, 22 (4), 553-558.
  26. Turiel, E. (2018). Moral Development in the Early Years: When and How. Human Development, 61, 297–308.