گلاور، جان.، و برونینگ، راجر (1388). روانشناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن. مترجم: خرازی، علینقی. تهران: نشر دانشگاهی.
مجلسی، محمدباقر (۱۳۸۸). حیلهالمتقین. قم: مسجد مقدس.
محسنی، نیکچهره (1397). نظریهها در روانشناسی رشد: شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف. تهران: جاجرمی.
مطهری، مرتضی (1378). آشنایی با علوم اسلامی، حکمت عملی. تهران: انتشارات صدرا.
مقدسین، مریم.، ارجمند، فتانه.، و محمدخانی، شهرام (1398). هنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه نگرانی (PSWQ-C) در کودکان و نوجوانان 8 تا 18 ساله. نشریه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 10(3)، 26-1.
منصور، محمود (1398). روانشناسی ژنتیک. تهران: سمت.
Bandura, A. (1991). Social cognitive theory of moral thought and action. Handbook of moral behavior and development, eBook ISBN:9781315807294.
Gilligan, C. (1984). Sex differences in the expression of moral judgement. USA: Combridgemass Harward university press.
Greene, J. D., Nystrom, L. E., Engell, A. D., Darley, J. M., & Cohen, J. D. (2004). The neural bases of cognitive conflict and control in moral judgment. Neuron, 2, 389- 400.
Haidt, J. (2007). The new synthesis in moral psychology. Science, 316, 998–1002.
Hauser, M. D., Cushman, F., Young, L., Jin, K-X. R., & Mikhail, J. (2007). A Dissociation between moral judgments and justifications. Mind & Language, 22(1), 1–21.
Margoni, F., & Surian, L. (2020). Conceptual continuity in the development of intent-based moral judgment. Journal of Experimental Child Psychology, DOI:1016/j.jecp.2020.104812
Rest, J. R., Narvaez, D., Bebeau, M., & Thoma, S. (1999). Postconventional Moral Thinking: A Neo-Kohlbergian Approach. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Swanson, L. H. & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28, 711- 725.
Teper, R., Inzlicht, M., Page-Gould, E. (2011). Are we more moral than we think?: Exploring the role of affect in moral behavior and moral forecastin. Psychological Science, 22 (4), 553-558.
Turiel, E. (2018). Moral Development in the Early Years: When and How. Human Development, 61, 297–308.